تحقیق در دین

سلسله مباحث دفاعیاتی پیرامون نبوّت حضرت محمّد(ص)

تحقیق در دین

سلسله مباحث دفاعیاتی پیرامون نبوّت حضرت محمّد(ص)

خشونت در کتاب مقدّس مسیحیان و یهودیان

  مسیحیان خیلی اسلام و پیامبر آن را به خشونت محکوم میکنند، ولی این در حالی است که کتاب مقدّس خودشان، خشونتها و فرمانهایی منسوب به خدا دیده می شوند که مانند آنها در قرآن یافتنی نیستند:



طبق کتاب مقدّس، بنی اسرائیل به زمین کنعان می رسند و در آنجا مردمان دیگری زندگی می کنند، حالا خدا که می خواهد بنی اسرائیل را در آنجا ساکن کند، به موسی چنین دستور می دهد:


«امّا از شهرهای این امّتهایی که یهوه، خدایت، تو را به مالکیت می دهد، هیچ ذی نفس را زنده میگذار، بلکه ایشان را، یعنی حتیان، فزیان، کنعانیان و اموریان را بالکل هلاک ساز»(تثنیه، باب 20، آیه 16,17)


در پی این دستور، حضرت موسی وارد سرزمین باشان می شوند، و بنا به گفته خود ایشان به نقل از کتاب مقدّس «در آن وقت همه شهرهایش را گرفتیم و شهری نماند که از ایشان نگرفتیم، یعنی شصت شهر و تمامی مرز و بوم ارجوب که مملکت عوج در باشان بود. جمیع این شهرهای حصاردار با دیوارهای بلند و دروازه ها و پشت بندها بود، سوای قرای بی حصار بسیار کثیر، و آنها را بالکل هلاک کردیم... هر شهر را مردان و زنان و اطفان هلاک ساختیم.»(تثنیه، باب 3، آیات 3 تا 7)



باز در مورد عمالقه(عمالیق) نیز می گوید:


«بر ایشان شفقت مفرما، بلکه مرد و زن و طفل و شیرخواره و گاو و گوسفند و شتر و الاغ را بکش.»(اول سموئیل، باب 15، آیه 3)



و امثال این نسل کشی ها در کتاب مقدّس بسیارند، در حالی که در قرآن هیچ آیه ای که دستور به نسل کشی، یا کشتار زنان و کودکان، حتی کشتار مردان باشد، یافت نمی گردد.



توجیهی که مسیحیان می آورند این است که خود حضرت مسیح این دستورات را نداده است! ولی این حرف باطل است زیرا طبق اعتقاد خودشان مسیح همان یهوه است، و در بالا دیدیم که دستور یهوه چگونه بوده است. از این گذشته وقتی پیامبران پیشین چنین کشتارهایی می کنند، اگر پیامبر دیگری چون حضرت محمّد(ص) دست به جنگهایی با خشونت بسیار ناچیز بزنند، نباید محکوم به خشن بودن بشوند.