تحقیق در دین

سلسله مباحث دفاعیاتی پیرامون نبوّت حضرت محمّد(ص)

تحقیق در دین

سلسله مباحث دفاعیاتی پیرامون نبوّت حضرت محمّد(ص)

رشد اسلام در غرب

  حال که از هجوم سنگین دشمنان اسلام سخن گفتیم، بد نیست از پیشرفت شگفت اسلام در جهان نیز سخن بگوییم. رشد اسلام، در جهان از هر دینی در بیشتر است، آمارهای بین المللی از مسلمان شدن حدود دو هزار و چهارصد نفر در سال، سخن می گویند و بر اساس همین آمارها، اسلام بیشترین رشد را در میان ادیان دارد، ولی گزارشهای رسیده از خود مسلمانان، از مسلمان شدن سالانه بیست هزار نفر و بیشتر سخن می گویند.


  غرب بارها در برابر اسلام، اعلان خطر کرده است. نسبت به رشد اسلام در غرب ابراز نگرانی کرده اند، و اخیراً حجاب را ممنوع نموده اند. زنان بسیاری بخاطر حجاب شغل خود را از دست می دهند، و این یعنی وحشت غرب از اسلام. فیلمهایی که سعی در تحقیر مسلمانان دارند، در اصل هدفشان این است که مردم غرب را از مسلمانها بترسانند تا به تبلیغگران اسلام، روی خوش نشان ندهند. اینها همه نشان می دهند که غربیها خود معترف هستند، که اسلام در بین آنها رشد بسیار زیادی دارد.


  حرکاتی مثل ماجرای 11 سپتامبر و قرآنسوزی در سالگرد آن، باعث جلب توجّه خیلی از غربیها به اسلام نیز شده است، و هر چند گاهی برخی مسلمانهای غربزده را از اسلام خارج کرده است، ولی بسیاری از غربیان را نیز به اسلام جلب نموده است.


  از این رو باید بگویم که اسلام، علیرغم تمام دشمنیهای شیطانی، در برابر دشمن محکم ایستاده است و وضعیتش بهبود نیز یافته است.