تحقیق در دین

سلسله مباحث دفاعیاتی پیرامون نبوّت حضرت محمّد(ص)

تحقیق در دین

سلسله مباحث دفاعیاتی پیرامون نبوّت حضرت محمّد(ص)

تأثیرات جنگهای پیامبر بر مسلمانان!

  یکی از شبهاتی که خیلی از سوی اسلامستیزان مطرح می شود، این است که مسلمانان جنگیدن را از پیامبرشان یاد گرفته اند و به همین خاطر، همیشه مردمان جنگجو و جنگ طلب هستند!!


در پاسخ به این افراد عرض می کنیم:


اولاً هر مسلمانی، حضرت محمّد(ص) را اسوۀ نرمش، مهربانی و برخورد نیکو با دوست و دشمن می داند، و ابداً به حضرت محمّد(ص) به عنوان اسوه ای برای جنگ افروزی، نگاه نمی کند. پس حتی اگر مسلمانان جنگ طلب باشند، این جنگ طلبی را از حضرت محمّد(ص) یاد نگرفته اند.


ثانیاً گیریم که مسلمانان جنگ طلب باشند و این جنگ طلبی را با سوءبرداشت از جنگهای حضرت محمّد(ص) فراگرفته باشند، در این میان گناه حضرت محمّد(ص) چیست؟ حضرت محمّد(ص) توسّط دشمنان و بدخواهانی که هر روز دسیسه ای برای نابودی اسلام می چیدند، وادار به جنگ می گردید، و خود شخصاً شخص جنگ طلبی نبود و از رخ ندادن جنگ بین مسلمین و کفار، استقبال می فرمود، چنانکه وقتی سریۀ حمزة بن عبدالمطلب با میانجیگری مَجدی بن عمرو، به صلح انجامید، به گزارش تواریخ پیامبر در مورد مَجدی فرمودند: «نمی دانستم چنین نیک نفس و فرخنده کردار است» یا فرمودند:«چنین کار آمد است»(مغازی، ص7)


ثالثاً انگ جنگ طلب بودن، انگی است که برای جلوگیری از جهاد مسلمین علیه ظلم مستکبرین، به مسلمانان می زنند، تا آنها را از جهاد دلسرد کنند. هر کس تاریخ را بخواند می بیند که مسلمانان به هیچ وجه از سایر ملتها جنگ طلبتر نبودند، و کمترین جنایات را نسبت به سایر اقوام نشان می دادند، چنانکه امروزه هم همین است، و حتی گروههای تکفیری چون القاعده نیز با آن همه جنایاتشان، با آمریکایی که در جنگها از سلاح هسته استفاده می کند و آثارش در ژاپن و عراق هنوز هم با ولادت کودکان ناقص و وحشتناک، وحود دارد، قابل مقایسه نیستند.